Learning Democracy at Utøya

 

Learning Democracy at Utøya;
How to promote Inclusive societies – Polish-Norwegian Youth Meetings

W dniach 18-21 września grupa trójki uczniów klas drugich z naszej szkoły uczestniczyła w seminarium zorganizowanym w Norwegii przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i partnera z Oslo Wergeland Centre. Trzydniowy pobyt na wyspie Utøya, będącej w 2011 miejscem zamachu i narodowej tragedii Norwegów, był daleki od tradycyjnej, wycieczkowo-wymiarowej formy. Stąd niewiele udało nam się zobaczyć.

Ideą seminarium było promowanie pojęcia demokratycznego państwa oraz dyskusja uczestników na temat pojmowania i przestrzegania we współczesnym świecie praw człowieka, międzykulturowej integracji, mowy nienawiści i cyberprzemocy. Seminarium miało charakter warsztatowy i, jak się okazuje, idealnie wpisało się w potrzeby uczniów i nauczycieli Dwunastki. Działanie było spójne z tematyką obecnych szkoleń nauczycieli i innych działań, w których uczestniczą Dwunastkowicze, takich jak np. Debata Oxfordzka na Politechnice.

Działania  poseminaryjne przeprowadzone zostaną w szkole w październiku i adresowane będą do uczniów klas drugich.

Opiekun: Marta Cyran

[foogallery id="13299"]

[foogallery id="13602"]

chevron-downmenu-circlecross-circle