Cel ogólny:
Wspieranie holistycznego rozwoju uczniów
Cele szczegółowe:
1) Rozwijanie zdolności i zainteresowań;
2) Rozwijanie kompetencji językowej uczniów w zakresie języka angielskiego na poziomie B2/B2+;
3) Kształtowanie umiejętności kreatywnego i logicznego myślenia;
4) Tworzenie warunków do dzielenia się wiedzą i umiejętnościami językowymi i cyfrowymi;
5) Kształtowanie umiejętności współpracy;
6) Dostarczenie uczniom poczucia sprawczości z wykonywanych zadań;
7) Rozwijanie w uczniach współpracy poprzez promowanie pracy metodą projektu edukacyjnego;
8) Rozbudzenie otwartości na świat poprzez podróżownie i komunikowanie się w języku angielskim;
9) Zbadanie wpływu krajów anglojęzycznych na kulturę, historię, politykę etc. wybranych krajów europejskich.
Opis projektu:
1) Projekt „Europa po angielsku” realizowany jest przez Liceum Ogólnokształcące Nr XII im. Bolesława Chrobrego we Wrocławiu w latach 2024-2027. Koordynatorkami projektu są nauczycielki języka angielskiego: Magdalena Matłosz i Agata Skaczyło. Celem projektu jest wspieranie holistycznego rozwoju uczniów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu krajów anglojęzycznych na kulturę, historię, politykę etc. wybranych krajów europejskich.
W roku szkolnym 2024/2025 miejscem realizacji projektu będą Francja i Hiszpania.
Sposoby realizacji projektu:
- gromadzenie informacji – karta pracy;
- konta na Instagramie – założenie i administracja;
- wyjazd do krajów będących przedmiotem projektu;
- prowadzenie dziennika podróży;
- konkurs na logo projektu;
- quiz podsumowujący.
Formy prezentacji projektu:
- wystawa fotografii;
- tablica informacyjna;
- prezentacje multimedialne;
- zakładka na stronie szkoły;
- broszura podsumowująca projekt.
Sposoby ewaluacji projektu:
- informacja zwrotna od uczestników projektu;
- ankieta ewaluacyjna.