Wrocław na językach

W roku szkolnym 2021/22 klasy drugie uczestniczyły w szkolnym projekcie językowym „Wrocław na językach”. Głównym celem projektu było doskonalenie znajomości języka angielskiego i drugiego języka obcego, propagowanie historii i kultury Wrocławia oraz rozwijanie umiejętności atrakcyjnego prezentowania treści w językach obcych.

W ramach części projektu, w języku angielskim, nauczyciele zorganizowali zwiedzanie Synagogi pod Białym Bocianem z przewodnikiem posługującym się właśnie tym językiem. Następnie uczniowie przygotowali prezentacje wybranych obiektów oraz opracowali do nich elementy gry miejskiej w postaci interaktywnych zagadek, quizów i prezentacji. Punktem finalnym była wycieczka po opisywanych atrakcjach Wrocławia, wśród których pojawiły się m.in. Dzielnica Czterech Świątyń, Narodowe Forum Muzyki, Dworzec Świebodzki, Opera Wrocławska, Rynek i jego najbliższe okolice.

W czasie wycieczki uczniowie wcielili się w rolę przewodników miejskich, oczywiście posługując się językiem angielskim. W projekcie wzięło udział pięćdziesięciu dziewięciu uczniów.

W ramach drugiego języka obcego uczestnicy lektoratów j. francuskiego po analizie reportaży turystycznych i filmów promujących miasta francuskie dokonali wyboru obiektów, które chcieliby pokazać turystom francuskojęzycznym we Wrocławiu. Następnie stworzyli materiał wideo prezentujący wybrane atrakcje, a były to m.in. Zoo, Hala Ludowa i Park Szczytnicki, Rynek, Sky Tower oraz Stadion Wrocław. Projekt w j. francuskim ukończyło dwudziestu sześciu uczniów.

Uczniowie  grupy niemieckojęzycznej wybrali formę wideo. Nakręcili krótki filmik, w którym również zaprezentowali najpopularniejsze atrakcje naszego miasta, czyli Halę Stulecia, Wrocławski Rynek, ZOO i zachęcają do zwiedzenia Panoramy Racławickiej. Każdy punkt opatrzony jest komentarzem w języku niemieckim. 

Poza realizacją zamierzonych celów projekt był okazją do dodatkowej integracji oraz dobrej zabawy.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom zaangażowania!

Opiekunowie projektu Anna Pieczarska i Aleksandra Cerfvol.

Tekst Aleksandra Cerfvol

chevron-downmenu-circlecross-circle