1G i 1C w Sudetach

W dniach 19-21 czerwca odbyła się trzydniowa wycieczka integracyjna klasy 1c i 1g. Wybraliśmy się w Karkonosze, które zaskoczyły nas nie tylko pięknymi widokami, ale również dostarczyły niezapomnianych, pełnych wrażeń przygód.

Pierwszego dnia zatrzymaliśmy się w Janowicach, które przywitały nas piękną, słoneczną pogodą. Z autokaru udaliśmy się do ruin zamku Bolczów, przy których pan Andrzej - nasz doświadczony i nieustannie uśmiechnięty przewodnik, opowiedział nam nieco historii napotkanego miejsca. Lekko zmęczeni, przechodząc przez Polanę Karpnicką, udaliśmy się do Schroniska „Szwajcarka” na obiecany odpoczynek. Była to ostatnia atrakcja starannie zaplanowanego poniedziałku. Dzień zakończyliśmy obfitą kolacją, po której mieliśmy czas na dalszą integrację.

Następny poranek rozpoczął się wędrówką z Polany Jakuszyckiej w Góry Izerskie. Za cel obraliśmy schronisko Orle oraz znajdującą się nieopodal rzekę- Izerę. Zmęczeni przystanęliśmy w schronisku, aby nabrać sił na pokonanie dalszej drogi, a następnie udaliśmy się do doliny rzeki Izery, gdzie niektórzy mieli okazję schłodzić nogi w zimnej wodzie. Wracając z górskiej wyprawy zwiedziliśmy dodatkowo centrum Szklarskiej Poręby.

Ostatniego dnia po napełnieniu brzuchów śniadaniem, udaliśmy się do Świątyni Wang. Poznaliśmy historię kościoła i symbolikę znajdujących się w nim przedmiotów. Pan przewodnik zaprowadził nas również nad grób Tadeusza Różewicza- znanego wrocławskiego poety i scenarzysty. Naszą wycieczkę zakończył przyjemny spacer po deptaku w centrum Karpacza, który był niestety ostatnią atrakcją szkolnego wyjazdu.