Klasa 2D w Budapeszcie

W dniach 24-27 maja 2023r. uczniowie klasy 2d i 3d wraz z wychowawczyniami: Magdaleną Matłosz i Agatą Skaczyło wybrali się na wycieczkę do stolicy Węgier i jej okolic. Pierwszego dnia w
Budapeszcie zwiedziliśmy między innymi: Wzgórze Zamkowe, Pałac Sandor, plac Świętej Trójcy z kościołem św. Macieja, pomnikiem św. Stefana i Basztą Rybacką, Ratusz, plac Bramy Wiedeńskiej,
piękne gotyckie kamienice szlacheckie oraz tarasy widokowe z panoramą miasta. Następnego dnia udaliśmy się na zwiedzanie zakola Dunaju z trzema malowniczymi miasteczkami: Szantendre,
Viszegrad i Esztergom. Szantendre porównywany z Kazimierzem nad Wisłą jest typowym barokowym miasteczkiem z wąskimi i krętymi uliczkami, malowniczymi kościółkami oraz pięknym
pasażem ciągnącym się wzdłuż Dunaju. Wyszegrad jest dawną siedzibą królów węgierskich oraz jedną z najważniejszych warowni Europy. Z kolei Esztergorm to miejsce gdzie można zobaczyć piątą
względem wielkości bazylikę na świecie oraz częściowo zrekonstruowany zamek Arpadów – pierwszej dynastii rządzącej na Węgrzech. W kolejnych dniach ponownie zwiedzaliśmy Budapeszt,
między innymi: wzgórze Gellerta, Parlament, Plac Wolności, neoklasycystyczną bazylikę św. Stefana. Poruszaliśmy się węgierskim metrem, a wieczorem spacerowaliśmy promenadą naddunajską.
Zafascynowani Budapesztem, zamierzamy do tego miasta powrócić jeszcze nie raz!

Dziękujemy firmie Charm Travel, która była organizatorem naszego wyjazdu. http://www.charmths.cz/pl/