Warsztaty geograficzne w Górach Wałbrzyskich

30 maja grupy profilowe 3hg1 oraz 3ag2 wybrały się w Góry Wałbrzyskie na warsztaty terenowe z geografii. Zajęcia odbyły się przy współpracy z Dolnośląskim Zespołem Parków Krajobrazowych – Oddział Wałbrzych.
Wycieczkę rozpoczęliśmy pod schroniskiem „Andrzejówka”, gdzie na podstawie mapy topograficznej uczniowie analizowali rzeźbę terenu oraz rozpoznawali widoczne w okolicy obiekty geograficzne. Dodatkowo omówiliśmy formy ochrony przyrody w Polsce ze szczególnym naciskiem na Park Krajobrazowy Sudetów Wałbrzyskich, na terenie którego się znajdowaliśmy.
Udaliśmy się żółtym szlakiem na Waligórę (936m n.p.m.) i choć sam szczyt porośnięty był gęstym lasem, to po drodze mogliśmy podziwiać cudowne panoramy górskie. Stamtąd powędrowaliśmy do  ruin Zamku Radosno, a następnie zeszliśmy do Sokołowska, gdzie analizowaliśmy zagospodarowanie miejscowości i omówiliśmy jej funkcje uzdrowiskowe i kulturalne. Pozostało nam tylko dotrzeć do wsi Kowalowe, gdzie czekały na nas chłodne napoje, kiełbaski i ognisko!